INTERVJU SA ČERI ŽOFIJOM, UČENICOM GENERACIJE 2017/2018. ŠKOLSKE GODINE - INTERVJU SA ČERI ŽOFIJOM, UČENICOM GENERACIJE 2017/2018. ŠKOLSKE GODINE
 






skola@samubps.edu.rs
   

DOGAĐAJI

GALERIJE

VIDEO GALERIJA

MODULI

.
.

BALASSI INTÉZET


BETHLEN GÁBOR ALAP


OPŠTINA BEČEJ
ÓBECSE KÖZSÉG


POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE ZAJEDNICE


ČEPOM DO OSMEHA







 

18.07.
2018.
INTERVJU SA ČERI ŽOFIJOM, UČENICOM GENERACIJE 2017/2018. ŠKOLSKE GODINE NAZAD






U 2017/2018. školskoj godini za učenika generacije je proglašena Žofia Čeri pa, u sada već tradicionalnom intervjuu, sa njom razgovaramo o njenim doživljajima, osećanjima i planovima.

Svake godine, intervjuisanjem učenika,  ponovo oživimo svečane trenutke ispraćaja  kada biva proglašen učenik generacije. Tako smo uradili i ove godine.

Posle pregleda snimaka, molim te, ispričaj nam, kako si doživela ove trenutke?

Huh! Sam osvrt na snimak me ispunjava zadovoljstvom. Nisam verovala da će mene izabrati za učenika generacije. Bilo je još nekoliko njih koji su isto bili favoriti za ovu nagradu. Bila sam jako srećna. Ovo je najveće priznanje u mom dosadašnjem životu. Nadam se da će biti još više takvih. Mnogo sam se obradovala. Ispunjava me ponosom ta činjenica. Mislim da je to plod mog učenja, truda i puno časova sticanja znanja.

Da počnemo od početka. Kako se sećaš trenutka kada si prvi put prešla školsku kapiju?

Bila sam jako nervozna. U zabavištu su nas često posećivali tadašnji prvaci, mnogo su pričali o tome da prvi razred nije težak, da su učiteljice jako ljubazne. Kada sam upoznala moju učiteljicu, shvatila sam da ova škola nije toliko strašna i da će to biti dobro mesto za mene, tu ću provesti sledećih osam godina mog života, i da će to biti super.

Upoznali smo te kao vrednu učenicu u nižim razredima. Ko ti je pomagao pri učenju i u formiranju radne navike?

Szorgalmas tanulóként ismertünk meg alsósként, ki segített neked a tanulásban és a munkaszokások kialakításában?

Uglavnom moja mama, odnosno moja baka. Puno su sedele pored mene, zajedno smo učile, ispitivale su me. Uvek su mi pokazivale na koji način da učim, na šta da stavim naglasak, da razlikujem šta je važno od manje važnih stvari. One su mi pomogle.

Šta je bilo najteže tokom ovih osam godina osnovne škole?

Možda ono kada sam u sobi sedela i učila, dok su se moji vršnjaci igrali na ulici. Međutim, vredelo je, jer je meni mnogo značilo kada bih dobila dobru ocenu, ili kada bih napisala najbolje kontrolni, uradila najbolje test. U višim razredima najteže je bilo vredno i savesno učiti iz dan u dan. Bilo je slučaja da nisam imala volje, međutim morala sam. To mi je bilo najteže.

Kako ti izgleda jedan radni dan?

Moj radni dan obično počinje u pola sedam, izuzev kada imam pretčaš, onda se budim u 6 sati. Prepodne škola, posle časova stižem kući, ručam i onda počinjem sa učenjem. Posle učenja još jednom ponovim one lekcije, koje su potrebne za sledeći dan. Uveče spakujem potreban pribor u torbu. Uveče malo surfujem na internetu, eventualno gledam neki film ili čitam.

Navedi nam nekoliko događaja kojih se rado prisećaš.

Među najlepšim doživljajima  koje pamtim je kada sam pobedila na republičkom takmičenju iz mađarskog jezika. Mnogo sam se spremala. Ovo mi je jako lepa uspomena. Sledeći drag događaj je malo drugačije prirode, a to je kada su nas spajali u sedmom razredu. Dobili smo nove drugare i drugarice sa kojima sam u jako dobrom odnosu i dan-danas.

Učestvovala si na mnogim takmičenjima, stigla si i do republičkog nivoa. I sa njih si se vraćala kući sa lepim rezultatima. Da li to zahteva mnogo odricanja?

Jeste. Pripreme su uglavnom zimi. Tada još uvek nije veliki izazov za mene da ne provodim vreme napolju. Međutim, kada dođe vreme takmičenja, posebno onih kojima je termin u maju, to je već veliko odricanje. Ostane mi samo malo slobodnog vremena. Međutim, vredi, jer posle je veliko zadovoljstvo kada čovek pobeđuje, uzima zaslužene nagrade.

Mađarski, engleski, nemački –ovo su sve jezici i veoma si uspešna u savladavanju istih. Da li je to talenat ili ljubav prema jezicima?

Mislim da je i jedno i drugo, naročito za engleski jezik. Taj jezik jako volim da učim i da pričam, i ide mi lako. Na primer jedan jezik, nemački, koji smo počeli da učimo u petom razredu lakše ću naučiti nego hemiju ili fiziku. Mislim da sam više sklona društvenim predmetima, zato mi jezici idu lakše i zato ih volim više.

Da se vratimo malo tvom odeljenju. Kako bi ih opisala?

Bili smo jedan složan razred. Jako smo se voleli. Ponekad smo bili i pomalo nevaljali, što nastavnici nisu uvek cenili. Formirali smo jednu dobru zajednicu. Nedostajaće mi ovo društvo, naravno, ostali smo u kontaktu.

Kako bi opisala ovaj rastanak od njih? Prijateljstvo ostaje?

Naravno, prijateljstvo će ostati. Svoje slobodno vreme provodim sa njima. Trudimo se da što više budemo zajedno, da se zabavimo, da zajedno radimo sve što je moguće još ovog leta.

Da li postoji neki nestašluk, koji ste kao razred izveli i koji bi podelila sa nama (naravno, ako je moguće)?

Dešavalo se više puta, da nismo imali vremena za učenje, pa smo pravili puškice i šaputali odgovore onima koji su odgovarali. Neki nastavnici su to primećivali, i bilo nam je žao. Međutim, ako bismo uspeli, radovali smo se dobrim ocenama.

Sada si prošla malu maturu. Testove si uradila kao pravi učenik generacije. Kako si se spremila za maturu?

Prisustvovala sam skoro svim priprema. Pažljivo sam slušala objašnjenja, čitala zadatke. Na maloj maturi treba paziti, da čovek ne bude suviše nervozan. Zato imamo probni završni. Mislim da ovogodišnji test nije bio težak. Ako smo redovno učili tokom 4 godine, ovo je samo formalnost, samo jedno ponavljanje gradiva.

9.i 10. jula je bio upis u srednju školu. Ti si se upisala u bečejsku Gimnaziju. Zašto si odabrala baš gimnaziju?

Zato što smatram da završena gimnazija daje bezbroj mogućnosti za nastavak školovanja, bez obzira da li će se čovek odluči za društvene ili za prirodne predmete. Svoje školovanje posle gimnazije mogu nastaviti u oba pravca.

Možda je prerano postaviti sledeće pitanje. Kakvi su ti prvi utisci vezani za novu školu?

Jednom sam bila u novoj školi i to prilikom upisa. Čekali su nas naši budući nastavnici. Upoznala sam nastavnika hemije i nastavnicu matematike. Jako su bili ljubazni, pomogli su nam u svemu. Osećam da će mi biti sjajno tokom sledeće 4 godine.

Da li bi nam pričala o svojim planovima za budućnost?

Prvi moj plan je da položim srednji nivo ispita iz engleskog jezika. Dalje, isto to planiram i za nemački jezik. Posle gimnazije, želela bih da upišem fakultet. Trenutno vidim budućnost vezanu za pravo, mada možda će se to vremenom promeniti. Trenutno mi je to plan.

Uskoro nam je tu septembar. Da li čekaš početak nove školske godine?

Malo je čudno ovo pitanje sredinom jula. Ali jeste, već čekam novi početak, jer novine obično donose i dobre stvari. Sad bih trenutno želela da se odmorim od učenja i priprema.

Pored toliko učenja, da li ti ostaje malo slobodnog vremena? Šta radi učenik generacije ako ne uči? Koji je tvoj hobi? Šta voliš najviše da radiš kada ne učiš?

Jedan od mojih omiljenih hobija je čitanje. Jako volim da čitam. Tokom školske godine, od puno obaveza ne stignem da čitam. Međutim, kad stigne raspust, često čitam i preko noći. Omiljena spisateljica mi  je Laura Leiner. Skoro sve njene knjige sam pročitala. Pored čitanja volim da plivam, da crtam i da pišem.

Znamo da voliš fudbal. Za koga si navijala tokom svetskog prvenstva?

Navijala sam za Hrvatsku, zato što u toj reprezentaciji igra igrač iz mog omiljenog kluba, iz Barselone. Sa druge strane, Hrvatska je blizu i kod njih igra jedan od mojih najomiljenijih igrača, Luka Modrić.

Ispričaj nam nešto o tvojoj sestri, o zajedničkom učenju, o vašem odnosu. Od septembra će se malo promeniti tvoj ritam života. Da li će to uticati na ovaj odnos?

Mislim da neće uticati. Tačno je da ću imati manje vremena za nju, jer ću više morati da učim. Trudiću se da što više budemo zajedno, kod učenja da pružam maksimum, da dajem njoj najbolje savete. Jako smo vezane, skoro o svakoj temi možemo da razgovaramo, lepo nam je zajedno.

Sada dolazi jedno iznenađenje za tebe. Pripremili smo neke slike. Zamolićemo te, da nam ispričaš tvoja sećanja o ovim događajima.




Ova je jedna jako stara slika. Mislim da je fotografisana u trećem ili u četvrtom razredu. Slavili smo „Farsang“ na času narodne tradicije. Krofne su bile ukusne. Ja nisam našla kovani novac unutra, mada neki moji drugari iz razreda jesu. Bilo je to jedan super doživljaj. Jako smo se obradovali slatkišima. To je lepa uspomena.

 



Čini mi se da je to bilo kada smo krenuli u peti razred, zato stojimo ispred nove školske zgrade. Jako sam bila uzbuđena i radoznala, kako će nam biti u višim razredima. Bilo je to davno. Ponekad pomislim, kako bi bilo dobro kada bismo se mogli vratiti u to vreme. Ovo je lepa i specifična uspomena.

 



Ovde smo držali čas mađarskog jezika. Mislim da je to bilo u sedmom razredu. Uspešno smo realizovali čas, držali smo prezentaciju o subjekatu i predikatu. Bilo je to u okviru Dečije nedelje. Od svih Dečijih nedelja ova je bila najinteresantnija.

 



Ovo je maskenbal. Napravili smo zatvorsku masku. Sami smo napravili ovaj veliki kavez sa slike. Bila je to velika saradnja svih nas unutar odeljenja. Ovo nam je prvi put palo na pamet, odlučili smo da ćemo to realizovati i uspeli smo.

 



Ovo je bilo na zajedničkom sastanku Dečjeg parlamenta. Tada sam ja bila predsednik. Sastanak je bio organizovan u školi Zdravko Gložanski i sve osnovne škole su bile prisutne. Dobili smo interesantne zadatke. Bio je to super doživljaj.

 



Ova slika je napravljena prilikom dočeka ove Nove godine. Na slici se vidi grupa, sa kojom se i dan-danas zajedno družimo. Uglavnom su to učenici iz mog odeljenja, mada ima ih i iz drugih odeljenja. Ovo je bila najbolja žurka u mom životu do sada.

 



Ova slika je sasvim nova. Bili smo u Jagodini na republičkom takmičenju iz nemačkog jezika. Bilo je to dvodnevno takmičenje. Jedne večeri smo otišli da prošetamo gradom. Ovo što se vidi na slici je jedan od najvećih veštačkih vodopada u Srbiji. Tamo smo se slikali. Pored toga što je to bilo takmičenje, i što je bilo naporno, bila je to jedna lepa ekskurzija.

 



Ovo je ovogodišnji kros. Pošto nismo baš pravi atletičari, naročito u trčanju, dogovorili smo se da svi zajedno prođemo kroz cilj, da ne bi neko dobio bolju, odnosno lošiju ocenu.

 



Ovo nam je razredna slika. Skoro svi smo na slici. Ova slika baš lepo oslikava naše odeljenje. Vidi se da smo veseli, ali i nevaljali.

 



Ova slika je napravljena tokom poslednjeg čosa. Kao što se vidi, bili smo raspoloženi, ali i malo tužni, zbog rastanka.

 



Ovde sam primila nagradu učenika generacije. Kao što sam već rekla, ovo je bilo najveće priznanje u mom dosadašnjem životu. Ovo je jedan srećan i odlučujuć trenutak u mom životu.

 

Mlađi učenici se ugledaju na tebe. Jako ih zanima šta treba da se uradi da neko bude uspešan i da ima dobre rezultate. Za kraj, šta im poručuješ?

Njima bih preporučila da se pridržavaju pravila i neka uče savesno. Lakše je sada učiti da kasnije ne bi morali raditi naporne fizičke poslove.

 

Hvala ti što si izdvojila vreme za nas i što si odgovorila na pitanja. Želimo ti da ti se ostvare želje, planovi i da i dalje budeš uspešna u učenju, u poslu i životu. Uz to ti želimo mnogo snage, zdravlja i sreće.

Hvala lepo! Ćao!




























 

 

ELEKTRIČNA ENERGIJA




BROJ SLIKA: 836
BROJ PREGLEDA: 198108
BROJ POSETIOCA: 123884

OOO
UNESITE TRAŽENI POJAM:


NOVEMBAR/ 2018
PUSČPSN
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30




PISMENE PROVERE
   15-11-2018
   83   (MUZIČKA KULTURA)
KONTROLNI ZADATAK

   15-11-2018
   82   (MUZIČKA KULTURA)
KONTROLNI ZADATAK

   15-11-2018
   51   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   15-11-2018
   73   (MAĐARSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK


   16-11-2018
   83   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   16-11-2018
   82   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   16-11-2018
   54   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   16-11-2018
   53   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   16-11-2018
   52   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   16-11-2018
   71   (MATEMATIKA)
KONTROLNI ZADATAK


   19-11-2018
   71   (BIOLOGIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   19-11-2018
   61   (BIOLOGIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   20-11-2018
   81   (NEMAČKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   20-11-2018
   82   (NEMAČKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   20-11-2018
   73   (NEMAČKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   20-11-2018
   71   (NEMAČKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK


   21-11-2018
   63   (NEMAČKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   21-11-2018
   52   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK



 Današnja užina je:
HLEB SA PAŠTETOM, ČAJ



 Sutrašnja užina će biti:
ĐEVREK, JOGURT

Danas je 15.11.2018.

 Sledeći učenici slave rođendan:

Tot Bagi Noémi - 1.3

Stanisavljev Ilija - 4.1

Rostás Szanya - 7.3


Sutra je 16.11.2018.

 Sledeći učenici će slaviti rođendan:

Fekete Federika - 8.2





ZAHVALJUJEMO SE NA PRUŽENOJ PAŽNJI. VI STE 666913. POSETILAC. 2009-2017 © OŠ 'Šamu Mihalj' - Bačko Petrovo Selo