PODRŠKA INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU U SRBIJI - PODRŠKA INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU U SRBIJI
 






skola@samubps.edu.rs
   

DOGAĐAJI

GALERIJE

VIDEO GALERIJA

MODULI

.
.

BALASSI INTÉZET


BETHLEN GÁBOR ALAP


OPŠTINA BEČEJ
ÓBECSE KÖZSÉG


POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE ZAJEDNICE


ČEPOM DO OSMEHA







 

23.11.
2018.
PODRŠKA INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU U SRBIJI NAZAD



U Beogradu, 22. i 23. Novembra, održana je međunarodna konferencija sa nazivom „Inkluzivno obrazovanje – put razvoja obrazovanja Srbije“. Konferenciju su organizovali Ministarstvo obrazovanja, nauke i tehnološkog razvoja i UNICEF, uz podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju. Pedagogica Oršolja Lakatoš i informatičar naše škole Atila Arpaš bili su učesnici ovog velikog skupa.

Konferenciju su otvorili direktorka UNICEF-a u Srbiji Ređina De Dominićis, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, šef II sektora operacija Delegacije Evropske unije u Srbiji  Štefen Hudolin i  ambasador Švajcarske u Srbiji Filip Ge.

„Rano uključivanje u obrazovanje je ključno za puno društveno uključivanje deteta i njegove porodice, kao i za razvoj ljudskog kapitala. Proces inkluzivnog obrazovanja se razvija kao strateško opredeljenje naše države, i obaveza preuzeta ratifikovanjem međunarodnih ugovora i procesom pristupanja EU“, rekao je ministar Šarčević.

Ministar je rekao da je prošle školske godine 11.546 dece u osnovnim školama pohađalo nastavu prema individualnom obrazovnom planu, povećan je obuhvat dece romske nacionalnosti obrazovanjem u osnovnim i srednjim školama, kao i da su dodeljene stipendije za 520 učenika romske nacionalnosti.

„Kako bi se to omogućilo angažovani su pedagoški asistenti. Trenutno je angažovano 175 asistenata, a planirano je angažovanje novih 590“, naveo je Šarčević.

Dodao je da su odlukom Vlade Srbije obezbeđeni besplatni udžbenici, te da se od školske 2016/2017. godine, prema potrebama učenika dostavljaju i prilagođeni udžbenici, kojih je za školsku godinu 2018/2019. obezbeđeno 6.948.

Posle otvaranje konferencije upriličena je dodela nagrada obrazovnim ustanovama za primere dobre prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja.

Za 2018. godinu:

- Dragica Miražić-Nemet, stručna saradnica-psihološkinja, nastavnica građanskog vaspitanja, OŠ „Sonja Marinković“ Novi Sad;

- Marica Ušumović Sič, profesorka razredne nastave i Branka Bešlić, psihološkinja, OŠ „Sonja Marinković“ Subotica;

- Nataša Veselinović, pedagog, „TEHNOART BEOGRAD“ Škola za mašinstvo i umetničke zanate, Beograd;

- Dušanka Jerković, Marija Belenzada, Olgica Gigić, Zorica Pantović, Milica, Lazarević, Jelena Paić, stručne saradnice,

psiholozi i pedagozi, Predškolska ustanova „Rakovica“ Rakovica;

- Ljiljana Jović, nastavnica srpskog jezika, OŠ „Jovan Jovanović Zmaj“ Surdulica;

- Ljudmila Rakočević, profesorka filozofije, koordinatorka Tima za karijerno vođenje i savetovanje Snežana Vujačić, psiholog, odeljenjski starešina učenika, Gimnazija „Branko Radičević“ Stara Pazova.

Za 2017. godinu:

- Sanja Novaković, pedagog i Danijela Krsmanović, nastavnica biologije, Požarevac, Ekonomsko-trgovinska škola;

- Borko Milošević, nastavnik matematike, Petrovac na Mlavi, OŠ „Bata Bulić“;

- Dina Zavarko, učitelјica, Novi Sad, OŠ „Velјko Vlahović“;

- Nadežda Čolić, nastavnica matematike, Novi Sad, OŠ „Velјko Vlahović“;

- Gordana Pavlović, profesor srpskog jezika i književnosti i Jovan Komlenac, psiholog, Šid, Gimnazija „Sava Šumanović“;

- Atila Arpaš, nastavnik matematike, Bačko Petrovo Selo, OŠ „Šamu Mihalј“.

Naš školski primer opisuje kako kreativno i konstruktivno korišćenje video-materijala može da zameni neposredno angažovanje nastavnika u radu sa učenikom tokom časa. Opisan je postupak i priložen video-materijal koji predstavlja prilagođen pristup rada na času matematike (konstrukcija trouglova i deljenje), nakon što je nastavnik procenio da je to za učenicu optimalan vid podrške. Takođe, kada se jednom kreira ovakav materijal i metodologija, to se, uz promišljanje, može koristiti i u radu sa drugim učenicima kojima je potrebna podrška.

Tokom dvodnevnog rada, učesnici su se upoznali sa relevantnim međunarodnim i nacionalnim iskustvima u vezi sa kvalitetnim inkluzivnim obrazovanjem, diskutovali o dodatnom stručnom usavršavanju nastavnika i definisali naredne korake u razvoju politike i prakse inkluzivnog obrazovanja u Srbiji.

Održane su sledeće plenarne sesije:

- Inkluzivno obrazovanje – zajednička obaveza: status reformi javnih politika za inkluzivno i kvalitetno obrazovanje;

- Inkluzivno obrazovanje – kvalitetno obrazovanje za sve (portugalsko iskustvo);

- Implementacija inkluzivnog obrazovanja u Srbiji;

- Nastavničke kompetencije za inkluzivno obrazovanje – inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje nastavnika;

- Organizovanje podrške za decu i škole za kvalitetno učenje;

- Rano uklјučivanje i podrška;

- Univerzalni dizajn za učenje;

- Reforma škola za obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju;

- Uloga pedagoških asistenata.















 

ELEKTRIČNA ENERGIJA




BROJ SLIKA: 836
BROJ PREGLEDA: 222576
BROJ POSETIOCA: 209587

OOO
UNESITE TRAŽENI POJAM:


MAJ/ 2019
PUSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31




PISMENE PROVERE
   27-05-2019
   82   (MAĐARSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   27-05-2019
   83   (MAĐARSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK


   28-05-2019
   61   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   28-05-2019
   62   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   28-05-2019
   72   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   28-05-2019
   73   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   28-05-2019
   81   (HEMIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   28-05-2019
   82   (HEMIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   29-05-2019
   83   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   30-05-2019
   72   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   30-05-2019
   73   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   30-05-2019
   63   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   30-05-2019
   71   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK


   31-05-2019
   61   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   31-05-2019
   54   (MAĐARSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   31-05-2019
   53   (MAĐARSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK



 Današnja užina je:




 Sutrašnja užina će biti:
KIFLA SA PEKMEZOM, ČAJ

Danas je 26.05.2019.

 Niko ne slavi rođendan!

Sutra je 27.05.2019.

 Sledeći učenici će slaviti rođendan:

Bajtai Barbara - 5.2





ZAHVALJUJEMO SE NA PRUŽENOJ PAŽNJI. VI STE 817897. POSETILAC. 2009-2017 © OŠ 'Šamu Mihalj' - Bačko Petrovo Selo