OBNOVLJENA JE NAŠA DIGITALNA UČIONICA - OBNOVLJENA JE NAŠA DIGITALNA UČIONICA
 






skola@samubps.edu.rs
   
.
.

BALASSI INTÉZET


BETHLEN GÁBOR ALAP


OPŠTINA BEČEJ
ÓBECSE KÖZSÉG


POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE ZAJEDNICE


ČEPOM DO OSMEHA







 

22.12.
2017.
OBNOVLJENA JE NAŠA DIGITALNA UČIONICA NAZAD






Tokom školske 2017/2018. godine, naša digitalna učionica pretrpela je ogromne izmene. Kao što je poznato, sadašnji petaci imaju 3 predmeta više po novom nastavnom planu i programu. Među tim novim predmetima nalazi se i predmet Informatika i računarstvo.

Tokom prethodnih nekoliko godina naši učenici su učili informatiku po jedinstvenom metodu, na časovima Tehničkog obrazovanja i informatike. Fond časova za informatičke sadržaje je bio svega 16 časova godišnje. Od ove godine, zahvaljujući novom predmetu, ovaj fond je povećan na 36 časova. Zbog toga se naša škola potrudila da za nove izazove pripremi i svoju digitalnu učionicu.

Prvi korak je bio obnavljanje računarskog fonda. Računare koje smo koristili smo dobili još davne 2011. godine preko projekta „Digitalna učionica“ čiji je cilj bio modernizacija informatičke opreme u osnovnim školama na teritoriji Srbije putem evropske donacije. Vremenom su ovi uređaji zastareli. Po prvobitnom principu na svakih 8–10 učenika bio je predviđen jedan učenički server koji bi trebalo da zadovolji sve učeničke potrebe. Međutim, to u praksi nije funkcionisalo. Rad je bio otežan, računari su prestajali da funkcionišu tokom rada, često je dolazilo do blokade ili restarta.

Uprava naše škole je preusmeravanjem postojećih sredstava učinila da se ovo stanje promeni. Avgusta 2017. godine kupljena su 3 nova računara sa 3,5 GHz Intel procesa, 8 GB memorije, sa Nvidia Geforce 710 grafičkom karticom i sa hard-diskom od 1TB. Na ovaj hardver je stavljen poznati Multipoint Server 2011 operativni sistem. Sa povećanjem broja računara (uz zadržavanje postojećih) broj učenika na jednom serveru je sveden na 5. Tako su eliminisane poteškoće koje smo imali prethodnih godina.

Sledeći korak je bio optimizacija rasporeda uređaja unutar učionice. Na osnovu dobijenog sistema iz 2011. godine deca su, da bi pratila rad nastavnika, morala da gledaju u stranu. Tokom učenja novog gradiva bilo je teško izdržati 2x45 minuta sa takvom raspodelom.  Između redova u učionici nije bilo prolaza, što je dodatno otežavalo rad nastavnika. Vreme koje je nastavniku bilo potrebno da stigne od jednog do drugog učenika ponekad je dostizalo i čitavih 15–20 sekundi, što je usporavalo intenzitet rada.

Treći problem je bio nedovoljan prostor za praćenje „neinformatičkog“ sadržaja. Naime, zbog nedovoljnog broja kabineta, u digitalnoj učionici u našoj školi se održavaju i časovi matematike za neka odeljenja. Deca svesku velikog formata nisu mogla redovno da koriste na ovim časovima, jer nisu imala dovoljno mesta na klupama zbog tastature i monitora.



Nastavnik informatike, Atila Arpaš, je još ranije smislio neki optimalan raspored da bi se mogli izbeći svi ovi problemi. Uz pomoć  školskog majstora to je i realizovano tokom letnjeg raspusta, avgusta 2017. godine. Klupe su dobile 10 cm produženja, što je omogućilo da učenički pribor sada može komotno da stane i da učenici isti koriste. Pritom, sada kada je napravljen novi raspored, učenici prate rad nastavnika gledajući pravo, ispred sebe. Rad tokom 1. polugodišta pokazao je da novi sistem daleko efikasnije funkcioniše od prethodnog. To su potvrdili i učenici u međusobnom razgovoru.

Digitalna učionica je odlično funkcionisala u prvom polugodištu. Na časovima informatike deca su kreirala video zapise, primenjivala animacije i prelaze kod prezentacije, uređivala slike. To su sve one radnje koje zahtevaju dosta računarskih resursa. Tokom rada sa novim uređajima, samo 2 puta smo imali tzv. „blank screen“ efekat u trajanju od 2 sekunde. Rad se nesmetano odvijao, pa su samim tim i deca i nastavnik su bili zadovoljniji.

Kada su ovlašćeni organi posetili našu školu, konstatovali su da ova metoda zaista dobro funkcioniše i da retko da neka škola ima bolju organizaciju u digitalnoj učionici. Ovo mišljenje i priznanje puno nam je znači pri daljem radu.

Teško je stvoriti jednu ovakvu učionicu, ali još teže je održati funkcionalnost. Nije dovoljno da se radujemo što imamo nešto specifično, konstantno moramo raditi na očuvanju ovih uređaja. Učenici koji  pohađaju časove u ovoj učionici uglavnom paze na red i disciplinu. Ne crtaju, ne pišu po stolovima, monitorima, ne uništavaju tastature. Određeni su dežurni učenici, koji posle svakog časa pregledaju stanje. Međutim, pored ovakvog truda i dobre volje, ipak ima i onih učenika, koji rade suprotno i uništavaju postojeće uređaje.

Obnova učionice nije završena. Tokom zimskog raspusta očekujemo da se deo zida (gde se projektuje nastavni materijal) ofarba u belo, tako da bi kontrast bio još veći od trenutnog. Trebalo bi tokom 2. polugodišta da se postave i nove zavese, da bi unutrašnji deo bolje zaštitili od zrakova sunca. 

Za sledeću školsku godinu planira se zamena još 3 stara računara (iz 2011. godine). Posle ovih novina, zaista možemo biti zadovoljni uslovima rada. Dosadašnja internet veza od 50 MB takođe zadovoljava sve potrebe za realizovanje nastavnog plana i programa od 5. do 8. razreda.

Tokom prvog polugodišta nastavnici i učenici rado su ulazili u digitalnu učionicu. Savesnim radom i pažnjom još dugo možemo uživati u ovim čarolijama.

 



























 

 

ELEKTRIČNA ENERGIJA




BROJ SLIKA: 836
BROJ PREGLEDA: 147438
BROJ POSETIOCA: 73308

OOO
UNESITE TRAŽENI POJAM:


MAJ/ 2018
PUSČPSN
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31




PISMENE PROVERE
   22-05-2018
   71   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   22-05-2018
   81   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   22-05-2018
   72   (MATEMATIKA)
KONTROLNI ZADATAK

   22-05-2018
   73   (MATEMATIKA)
KONTROLNI ZADATAK

   22-05-2018
   83   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   22-05-2018
   82   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK


   23-05-2018
   73   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   23-05-2018
   72   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   23-05-2018
   54   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   23-05-2018
   53   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   23-05-2018
   52   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   23-05-2018
   62   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   24-05-2018
   54   (MAĐARSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   24-05-2018
   71   (BIOLOGIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   25-05-2018
   74   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   25-05-2018
   63   (ISTORIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   28-05-2018
   74   (SRPSKI JEZIK)
KONTROLNI ZADATAK

   28-05-2018
   51   (BIOLOGIJA)
KONTROLNI ZADATAK



 Današnja užina je:
KROASAN SA MAKOM, ČAJ



 Sutrašnja užina će biti:
KIFLA SA VIRŠLOM, SOK

Danas je 22.05.2018.

 Sledeći učenici slave rođendan:

Hajdú Csenge - 2.4


Sutra je 23.05.2018.

 Sledeći učenici će slaviti rođendan:

Kolompár Viktória - 1.2
Kolompár Krisztián - 1.3




ZAHVALJUJEMO SE NA PRUŽENOJ PAŽNJI. VI STE 570880. POSETILAC. 2009-2017 © OŠ 'Šamu Mihalj' - Bačko Petrovo Selo