PROGRAMIRANJE GRAFIKE POMOĆU PYGAME - KNJIGA ZNANJA
 






skola@samubps.edu.rs
   
.
.

BALASSI INTÉZET


BETHLEN GÁBOR ALAP


OPŠTINA BEČEJ
ÓBECSE KÖZSÉG


POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE ZAJEDNICE


ČEPOM DO OSMEHA







 

PROGRAMIRANJE GRAFIKE POMOĆU PYGAME
23.04.2020.



Pygame - priručnik za sedmi razred

Veoma interesantan domen primene programiranja je izrada programa koji koriste grafičke mogućnosti računara, tj. mogućnost iscrtavanja oblika, prikaza slika, kreiranja animacija i simulacija i slično. Takve su, na primer, računarske igre koje obično podrazumevaju da korisnik mišem ili tastaturom upravlјa nekim likom koji se prikazuje na ekranu i šeta se kroz virtuelni svet, savlađujući prepreke i boreći se protiv neprijatelјa. Programski jezik Python neke grafičke mogućnosti nudi u sklopu svoje standardne biblioteke (pretpostavlјamo da si se već sreo sa kornjačinom grafikom). Ipak, za naprednije mogućnosti i programiranje igara obično se koristi neka naprednija biblioteka. Jedna takva, pogodna za učenje programiranja računarske grafike je biblioteka PyGame, sa kojom ćeš se upoznati kroz ovaj priručnik.

Prošle godine si se verovatno prvi put sreo/srela sa programskim jezikom Python (Pajton). Verovatno se sećaš šta su to izrazi (konstante, promenlјive, operatori), naredbe (if, if-else, if-elif-else, for, while), funkcije tj. procedure (one ugrađene poput min ili abs i one koje ti definišeš pomoću def), liste (poput [1, 2, 3]), niske tj. stringovi ("Zdravo" tj. `Zdravo`), uređeni parovi i torke (poput (3, 4)), rečnici (poput {"Pera": 5, "Ana": 4}) i slično. Ako si bilo koji od tih pojmova zaboravio/zaboravila, trebalo bi da ih obnoviš (na primer, tako što ćeš ponovo proći kroz Programiranje u Pajtonu, priručnik za šesti razred).

Da bi uspešno savladao/savladala materijal koji sledi potrebno je da poznaješ neke osnovne matematičke pojmove - pre svega pojam koordinata. Pokušali smo da sve takve pojmove objasnimo unutar samog priručnika, a ako ti i dalјe nešto ostane nejasno, savetujemo ti da to potražiš u svojim udžbenicima matematike (za ovu ili za prethodne godine).

1. ČAS

1. LEKCIJA

2. LEKCIJA

3. LEKCIJA


2. ČAS

1. LEKCIJA

2. LEKCIJA

3. LEKCIJA

 

3. ČAS

1. LEKCIJA

2. LEKCIJA

3. LEKCIJA








 


 


 


 


 


 


 


 


 

 
A NEDELJA
PON-SRE-PET
52A, 52B, 53A, 53B
UTO-ČET
62A, 62B, 63A, 63B




JANUAR/ 2021
PUSČPSN
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




PISMENE PROVERE
   26-01-2021
   52A   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   26-01-2021
   52B   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   26-01-2021
   53A   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK

   26-01-2021
   53B   (MATEMATIKA)
PISMENI ZADATAK






ZAHVALJUJEMO SE NA PRUŽENOJ PAŽNJI. VI STE 1. POSETILAC. 2009-2020 © OŠ 'Šamu Mihalj' - Bačko Petrovo Selo