Povodom obeležavanja Dečje nedelje, kod direktorice škole, 3. oktobra 2018. godine u 10.30 časova održan je prijem članova Učeničkog parlamenta. Predstavnike učenika sedmog i osmog razreda ugostila je direktorica Lehocki Tinde. Ona se prvo predstavila članovima parlamenta, pošto pre imenovanja nekima od njih nije predavala, pa je zatim govorila o svojim planovima za naredni četvorogodišnji period, stavljajući poseban akcenat na planirane projekte.
Nakon izlaganja direktorice učenici su imali mogućnost da postave pitanja vezana za život i rad škole, odnosno da iznesu neke svoje ideje, predloge, kao i viđenje nekih gorućih problema u našoj, a i u mnogim drugim školama, kao što je nedisciplina ili netolerantnost među učenicima.
Učenici su pitali da li je moguće da školski radio ponovo bude u funkciji, da se organizuju nedeljno jedanput neke igrice, aktivnosti za vreme velikog odmora, i to u cilju razvijanja zajedništva među đacima. Zanimalo ih je i to da li postoji mogućnost organizovanja višednevnih ekskurzija, i pitali su za saniranje i rekonstrukciju školskog dvorišta i terena.
Parlamentarci su se, takođe, interesovali za to kada ćemo ponovo ugostiti učenike iz Mađarske. Direktorica je iskoristila priliku da najavi posetu učenika i nastavnika iz Osnovne škole i gimnazije „Vak Boćan“ i zamolila je za podršku članova prilikom prijema gostiju.
Pitanja je postavila i sama direktorica učenicima: nju je interesovala koji nastavni predmeti su im omiljeni, koji časovi su im najinteresantniji? Neki od predstavnika su istakli da im je bitno, da na školskom času pored rada i učenja bude prostora za razgovor i poneku šalu. A na postavljeno pitanje u kojoj meri je škola po njihovom mišljenju uređena i čista, odgovorili su da je lepo uređena, dobro opremljena i na skali od 1 do 10 ocenili su sa 9, odnosno sa 9,5.
Direktorica i njena saradnica, pedagoškinja iskoristili su priliku da razgovaraju sa učenicima o nekim problemima, koji zadaju dosta glavobolje nastavnicima, a to su problemi discipline na časovima, nemotivisanost pojedinih učenika. Pošto se dosta govori o kaznenim merama za nepoštovanja pravila ponašanja, a manje o drugim merama uticaja na ponašanje učenika, direktorica je pitala za mogućnost motivisanja, nagrađivanja problematičnih učenika u slučaju kad dolazi do poboljšanja u njihovom ponašanju. Đaci su došli do tog zaključka, da ove učenike treba zainteresovati, jer opomene, kazne u većini slučajeva su nedelotvorne, zatim su ukazali na važnu i nezamenljivu ulogu vaspitanja u porodici i na značaj roditeljske podrške detetu. Učenike kod kojih bi došlo do pozitivnih promena u ponašanju nagradili bi ekskurzijom ili uključivanjem u omiljene sportske aktivnosti.
Pošto je moto ovogodišnje Dečje nedelje vezan za odrastanje bez nasilja i za srećno, bezbrižno detinjstvo, osvrnuli smo se na pitanje vršnjačkog nasilja. Pedagoškinja je pitala prisutne učenike da li se učenici generalno lepo druže u školi, da li ima podela u grupice i na osnovu čega se dele učenici u grupe? Učenici su konstatovali da grupica ima, ali da se svi oni trude da se niko ne oseća izolovanim ili isključenim u okviru odeljenja.
Na kraju ovog kvalitetnog druženja učenici su popili sokić i nakon kratkog, neformalnog razgovora vratili su se na čas. Nadamo se da ćemo imati još prilika da razgovaramo sa mladim predstavnicima Učeničkog parlamenta, koji su postavljali dobro osmišljena pitanja, dali dobre ideje i izneli neke zaključke, koji ukazuju na zrelost u njihovom razmišljanju. |