IZVRNUTA UČIONICA - IZVRNUTA UČIONICA
 






skola@samubps.edu.rs
   

DOGAĐAJI

GALERIJE

VIDEO GALERIJA

MODULI

.
.

BALASSI INTÉZET


BETHLEN GÁBOR ALAP


OPŠTINA BEČEJ
ÓBECSE KÖZSÉG


POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA OBRAZOVANJE, UPRAVU I NACIONALNE ZAJEDNICE


ČEPOM DO OSMEHA







 

24.10.
2019.
IZVRNUTA UČIONICA NAZAD



Izvrnuta učionica je takva metoda organizacije nastave, u kojoj tradicionalne forme nastave promene mesta: tj. usvajanje znanja (obučavanje) bude kod kuće, a produbljivanje (uvežbavanje) znanja bude u školi. Nastavnik daje pomoćni materijal – video-snimke, prezentacije, različite medijalne materijale  učenicima, koje oni proučavaju kod kuće, tj. pomoću njih se upoznaju sa novim gradivom. Nakon toga na času razjasne složenije delove, i pomoću raznolikih aktivnosti produbljuju znanje, uzimajući u obzir pojedine potrebe učenika. Na taj način nastaje efikasnija komunikacija i saradnja učenika sa nastavnikom, kao i između samih učenika.

Arpaš Atila, nastavnik matematike i informatike naše škole, ove godine nas je upoznao sa ovom metodom. Pošto je i do sada rado koristio video-snimke u nastavi, uočio je koliko je ova metoda fantastična. Za testiranje metode je izabrao osmake, jer je taj uzrast već dosta zreo za  učestvovanje u jednom takvom eksperimentu (ispitivanju).

Prva izvrnuta učionica je održana 24. septembra, kada su obrađivali diedar i okomita projekciju. Nastavnik je prethodnog vikenda pripremao novo gradivo u vidu 4 video-snimka. Učenici su dobili zadatak da pogledaju snimke i da naprave skicu novog gradiva u svesci. Nažalost, prvi pokušaj bio je dosta slab jer 80% učenika nije uradilo zadatak, odnosno samo delimično su uradili. Tada je na času ipak trebalo koristiti staru frontalnu/individualnu metodu. Međutim, vredni đaci u okviru grupnog rada su rešavali zadatke sa onim znanjem, koje su savladali kod kuće. Oni koji su se pošteno pripremili za čas, vešto su rešavali zadatke, naravno uz nagradu. Nažalost deo učenika je ostao na nivou prepisivanja, to znači da oni nisu sami došli do rešenja, i bila je neophodna pomoć nastavnika.

Bez obzira na to što čas nije uspeo, nastavnik nije bio razočaran, nego učeći iz grešaka, 17. oktobra izveo je novi pokušaj. Izabrao je temu rešavanje jednačina, tj. rešavanje jednačina sa binomima na kvadrat. Sada su učenici imali više vremena da pogledaju 2 video-snimka, da naprave svoje skripte i teorijske osnove. Sada se više đaka (50-60%) pripremalo na čas kod kuće. Oni su mogli dokazati u kojoj meri su savladali metodu rešavanje jednačina. Nažalost, priprema je brojčano bila zadovoljavajuća, ali ne i kvalitativno. Lepo su se izdvajali, briljirali oni učenici, koji su se sa razumevanjem pripremili za čas. Oni su savladali nekoliko sasvim novih zadataka. Naravno, oni su i dobili nagrade. Ostali đaci, koji se nisu pripremili za čas, sa nastavnikom su obrađivali gradivo (što je već kod kuće trebalo da urade) a rešavanje zadataka im je ostalo za domaći zadatak.

Dana 24. oktobra je bila održana i treća „izvrnuta učionica”. Tema je ponovo bila rešavanje jednačina (proizvod = 0, odnosno jednačine sa apsolutnim vrednostima). Učenici su u parovima pripremili jedan po jedan metod kod kuće. Čas je započeo uvodnim testom (svako je dobio tip zadataka, koji je pripremao). Parovi su jedni drugima objašnjavali usvojeni metod, nakon čega su zadali zadatke (koje su rešavali kod kuće). Posle izrade zadataka uzajamno su proveravali rešenja. Na kraju časa đaci su pisali evaluacioni test u kom su bili zadaci sa oba tipa rešavanja. Na tom času je bila prisutna Oršolja Lakatoš, pedagogica naše škole, koja je pažljivo pratila aktivnost učenika na času.

Tom prilikom već 70% učenika je pratilo metod. Naravno i sada je bilo učenika koji se nisu pripremili za čas. Njima je ostalo da na času savladaju i uvežbavaju gradivo.

Analizirajući dosadašnja tri pokušaja, možemo zaključiti da je metoda izvrnuta učionica divan metod, i pomoću njega je priprema efikasnija. Ostaje da menjamo stav pasivnih učenika. Kao rezime, nabrajamo pozitivne i negativne strane te metode.

Negativnosti:

  • đaci se moraju pripremiti za čas, inače metoda gubi misao
  • potrebno je da đaci imaju internet i kompjuter kod kuće, što u ovoj generaciji kod 3-4 učenika nije obezbeđeno
  • đaci imaju mogućnost da samo prepisuju, bez razumevanja, tekst i zadatke iz videa, odnosno pasivno se pripremaju za čas, i ovi učenici, ni na času neće moći aktivno učestvovati, i neće znati da rešavaju zadatke.

Pozitivnosti:

  • pošto učenici stižu na čas sa predznanjem, nije im nepoznata tema, i aktivnije je njihovo učestvovanje. Pripremanje za čas odvija se kod kuće (u fotelji) onda kada im je najugodnije. Učenicima dobro dođe da sami izaberu vreme za pripremu.
  • gradivo časa mogu pratiti i na mobilnom telefonu (sticajem okolnosti), što je blisko ovoj generaciji.
  • objašnjenje u videu đaci prate u svom tempu (to su deca istakla kao najvredniji deo metode). I po potrebi problematičnije delove mogu i više puta pogledati.
  • kada smo metod proširili tehnikom vršnjačkog objašnjenja, neki učenici su sasvim procvetali. Poznato je da je objašnjenje vršnjaka mnogo efikasnije, i usvojeno znanje više udubljuje.
  • učenici postaju aktivniji, dok kod frontalnih metoda takreći se odmaraju na času. Više njih se izjasnilo da se umorilo na času, pošto su od početka do kraja aktivno radili (rešavali su zadatke, objašnjavali, raspravljali, argumentovali, dokazali, proveravali).
  • Uloga nastavnika je da se sasvim promeni i od frontalnog prepričavača postane partner - pratilac koji pruža podršku. Na času ostaje više vremena za individualizaju. Svakom može pomoći na svom nivou.

 

Materijali ovom metodom obrađenog gradiva mogu se naći na sledećim linkovima:

Diedar: https://www.samubps.edu.rs/index.php?grp=540409

Jednačine: https://www.samubps.edu.rs/index.php?grp=540411

(ko ima volju, slobodno može kod kuće da izvrne učionicu!)

Rezime: metoda je sve u svemu pozitivna. Sa strane nastavnika priprema oduzima puno vremena i energije, kao i koordiniranje na samom času, ali krajnji rezultat, u slučaju kada se učenici pošteno pripremaju za čas, i aktivno učestvuju u rešavanju zadataka, vredi truda. Nadamo se, da na taj način savladano gradivo duže i dublje ostaje u učenicima, i efikasnije će se upotrebiti u daljem školovanju.













 

ELEKTRIČNA ENERGIJA




BROJ SLIKA: 836
BROJ PREGLEDA: 232716
BROJ POSETIOCA: 220315

OOO
UNESITE TRAŽENI POJAM:


DECEMBAR/ 2019
PUSČPSN
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31




PISMENE PROVERE
   05-12-2019
   81   (BIOLOGIJA)
KONTROLNI ZADATAK


   06-12-2019
   71   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   06-12-2019
   72   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   06-12-2019
   53   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   06-12-2019
   82   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   06-12-2019
   61   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK


   09-12-2019
   83   (MAĐARSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   09-12-2019
   82   (MAĐARSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   09-12-2019
   61   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK


   10-12-2019
   72   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   10-12-2019
   73   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK

   10-12-2019
   83   (ENGLESKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK


   11-12-2019
   81   (GEOGRAFIJA)
KONTROLNI ZADATAK

   11-12-2019
   71   (SRPSKI JEZIK)
PISMENI ZADATAK



Danas je 05.12.2019.

 Sledeći učenici slave rođendan:

Krizsák Szabolcs - 2.2

Milom Hunor - 7.3


Sutra je 06.12.2019.

 Niko ne slavi rođendan!




ZAHVALJUJEMO SE NA PRUŽENOJ PAŽNJI. VI STE 961817. POSETILAC. 2009-2017 © OŠ 'Šamu Mihalj' - Bačko Petrovo Selo